Business first în design
Să nu fim naivi! Sau ipocriți… Sunt foarte rare cazurile în care scopul pentru care facem UX/UI este să-i facem userului viața mai ușoară (e mai degrabă un mijloc). În majoritatea covârșitoare a timpului, ne străduim să facem design mai bun pentru a obține ceva de la utilizator, direct sau indirect.
Deci cu asta începem. Identificăm scopul. De ce o facem?
Specific, nu generic
Auzim des, în discovery meetings, răspunsul: „vrem să vindem mai mult, să facem mai mulți bani”.
Ne ajută la fel de mult ca atunci când cineva ne spune că apa e udă.
Ca să poți crea un produs digital competitiv, ai nevoie de răspunsuri specifice – ce reprezintă acei bani. De exemplu:
- 90% din banii câștigați vin din aceste 3 produse
- retururile ne generează 80% din pierderi
- dacă utilizatorii ar urmări mai mult de 10 secunde din ad-urile video, am mări veniturile cu 30%
- avem un blog pe nișa de tenis, dar banii îi facem din vânzarea de tricouri și șosete
- etc.
Banii sunt doar o consecință dacă aceste lucruri specifice se întâmplă.
Ai stabilit ce e important? Nu te arunca să desenezi!
Șansele să reușești sunt extrem de mici. Și adevărul e că aici eșuează cele mai multe proiecte. Pun designul înaintea conținutului. Celebrul „Lorem ipsum” cred că e, de departe, cea mai mare iluzie a succesului în design (urmează inteligența artificială).
Conținutul dictează designul, nu invers. Adică stabilești întâi ce comunici, apoi cum comunici.
Dincolo de procesele de UX/UI, poți simplifica totul privind etapele de realizare a unui site sau aplicație prin 4 layere: Business – Conținut – Design – Development. Deci e business first.