Business first în design

Live Design \ Blog \ Business first în design

Să nu fim naivi! Sau ipocriți… Sunt foarte rare cazurile în care scopul pentru care facem UX/UI este să-i facem userului viața mai ușoară (e mai degrabă un mijloc). În majoritatea covârșitoare a timpului, ne străduim să facem design mai bun pentru a obține ceva de la utilizator, direct sau indirect.

Deci cu asta începem. Identificăm scopul. De ce o facem?

Specific, nu generic

Auzim des, în discovery meetings, răspunsul: „vrem să vindem mai mult, să facem mai mulți bani”.

Ne ajută la fel de mult ca atunci când cineva ne spune că apa e udă.

Ca să poți crea un produs digital competitiv, ai nevoie de răspunsuri specifice – ce reprezintă acei bani. De exemplu:

Banii sunt doar o consecință dacă aceste lucruri specifice se întâmplă.

Ai stabilit ce e important? Nu te arunca să desenezi!

Șansele să reușești sunt extrem de mici. Și adevărul e că aici eșuează cele mai multe proiecte. Pun designul înaintea conținutului. Celebrul „Lorem ipsum” cred că e, de departe, cea mai mare iluzie a succesului în design (urmează inteligența artificială).

Conținutul dictează designul, nu invers. Adică stabilești întâi ce comunici, apoi cum comunici.

Dincolo de procesele de UX/UI, poți simplifica totul privind etapele de realizare a unui site sau aplicație prin 4 layere: BusinessConținutDesignDevelopment. Deci e business first.

Vrei o abordare business first pentru proiectul tău?
UX/UI Designer
publicat la 30 noiembrie 2023