Cum știi care sunt adevărații tăi competitori online
Întâlnim des, în etapa de UX research, situația în care clienții nu reușesc să identifice nici măcar unul din competitorii lor reali din online. Iar asta nu pentru că nu-și cunosc bine domeniul, ci pentru că aleg să se bată, din instinct, cu cei pe care-i consideră relevanți în offline.
Tendința de a-i copia e firească. Se numește „efectul Halo”, adică presupui că, dacă au succes cu business-ul fizic, se pricep și la digital. Doar că, dacă te uiți atent la cifre, ai fi surprins de cât de superficial tratează prezența online unele branduri mari. Iar asta e o oportunitate enormă.
Competitorii digitali sunt, de cele mai multe ori, diferiți față de concurenții tăi tradiționali. Sunt adesea no name, poate au un produs mai slab, dar sunt agili și se pricep la digital.
Partea bună e că îi putem identifica ușor, uitându-ne pe date.
Ca pont, ajută-te în research de un audit SEO. Apoi suprapune-l peste rezultatele financiare.