Rareori e o idee bună să fii original în UX
Nu mă înțelege greșit! Nu e rău să fii original, dar în UX design acesta nu poate fi niciodată un obiectiv principal.
Dacă vei porni focusat ca lucrurile să iasă bine, funcționale, vei căuta soluții pragmatice și poți introduce originalitate doar acolo unde are sens. În designul de interfețe, convențiile au un rol major. Sunt multe lucruri care deja au devenit automatisme pentru utilizatori: un hamburger menu, un buton, un icon de search etc. Este genial că avem această ocazie să profităm de ele. Nu reinventăm roata.
Dacă vrei să fii original cu orice preț, ai șanse mari să consideri că tot ce au făcut alții e prost și să vrei să schimbi totul. N-avem cum să fim geniali în fiecare zi. Și, chiar dacă s-ar întâmpla asta, inovațiile au nevoie de timp pentru a fi înțelese de utilizatori. Acesta este motivul pentru care nu este recomandat să introduci dintr-o dată prea multe inovații într-o interfață. Dacă faci asta, proiectul tău va transforma problemele de findability în probleme de discoverability.
Ne-ar ajuta mai mult să privim originalitatea ca pe o constrângere, nu ca pe un scop. Trebuie să ne obișnuim cu ideea că e mai important să facem lucrurile bine, nu neapărat inedit.